Wednesday, June 4, 2008

Raappana - Maisema

Tänää, sun pitää nousta masennuksestasi tänää
Sisänen valo ainoo lääke tähän hätää

Anteeksi, kun minä en osaa olla sanoissa. En ole uskaltanut viime päivinä edes avata konetta. Olen pelännyt pahan olon ryöppyävän ylitse, kun sanat alkavat virrata näytölle. Olen padonnut ajatukset ja tunteet sisälleni, esittänyt rakkaalle elämäniloista ja hymyillyt rappukäytävässä naapureille.

Perjantain jälkeen on tapahtunut paljon. Olen käynyt ylioppilasjuhlissa, Kotkassa tapaamassa ihania sukulaisia sekä kaksissa pääsykokeissa. Psykologian ylioppilasta minusta ei edelleenkään tule. En vain osannut. En millään, en. Toivottavasti pääsen lukemaan edes kasvatustieteitä. Kokeesta jäi hyvä olo, mutten usko olevani ainoa. Toiset ovat varmasti minua parempia - jälleen kerran. Onneksi viikon päästä on edessä vielä yksi koitos.

Kaikkien yllätykseksi minun on todettava, että tänään olen iloinen. Olen väsynyt ja polveni on kipeä, mutta minä olen onnellinen. Tuntuu hienolta sanoa niin. Olen onnellinen ehkä vain tämän pienen hetken, mahdollisesti muutaman tunnin, tuskin kuitenkaan enää huomenna. Olen kuitenkin onnellinen - se on tärkeintä.

2 comments:

Anonymous said...

niistä pienistäkin onnen hetkistä pitää nauttia täysillä - ja niistä SAA nauttia. jostain täytyy aloittaa ja pienet asiat ovat ehkä kaikkein tärkeimmistä.

minä aloin tuntea aluksi onnellisuutta sellaisistakin asioista kuten kahvin tuoksusta aamulla tai sadepisaroista ikkunassa. pikkuhiljaa niitä tuli enemmän ja niistä saattoi tulla isompia. nyt voin sanoa, etten ole masentunut enää. olen onnellisempi kuin koskaan kahteen vuoteen. kyllä minulla on huonoja päiviä kun tuntuu ettei mikään tunnu miltään. mutta ne pienet asiat ovat olleet minulle aina tärkeimpiä onnellisuuden lähteitä. niitä ajatellessa muistaa taas, että asiat ovat nyt paljon paremmin ja minä saan olla ihan onnellinen.

toivon niin, että huomenna olet taas onnellinen ja ehkä viisi minuuttia kauemmin kuin edellisenä päivänä. ja sitten taas. ja taas. ja onnellisuudesta tulee osa jokapäiväistä elämää. se ei ole helppoa ja siihen tarvitaan paljon työtä ja tukea. mutta sinä itse voit vaikuttaa eniten itseesi. muista kohdella itseäsi hyvin, olet arvokas ihminen <3

Skinny = Happy? said...

Ihanaa. Kuten lilja sofiakin on sanonut niin nauti joka hetkestä, jolloin tunnet olevasi onnellinen! Siitä se lähtee.