Thursday, January 31, 2008

Kanye West - Apologize

But you can't stand here and tell me
Everything is gonna be alright

Kylmä, kuuma, paha olla, särkee, kolottaa, koskee. Kuume otti minut valtaansa viime yönä. Se riepotteli minua ympäri sänkyä, toi itkun ja ahdistuksen. Nukuin pätkittäin ja heräsin aina palellen tai hikoillen. Aamulla varttia yli viisi soi kello. Minä suljin sen, sanoin rakkaalle ettei tämä ole minun päiväni ja kävin nukkumaan vielä puoleksi tunniksi. Sitten soi rakkaan kello ja minä soitin työnantajalle. Äsken sain kiinni työterveyslääkärin, joka antoi ajan puoli yhdeksitoista.

Olen ollut hereillä kuudesta asti. Kun rakas antoi pusun ja käski olla reipas, pääsi itku. Ovi painui kiinni ja minä jäin yksin tähän asuntoon. Uni ei tullut enää. Join kuumaa ja koetin syödä töihin tekemääni leipää. Olo oli hyvin turha. Ahdisti ja hävetti olla pois töistä. Nyt siellä olisi tarvittu apua, kun vajausta on muutenkin paljon. Mutta eihän tämä minun syyni ole, eihän?

Äiti noutaa minut pian. Tulee koiran kanssa tähän autolla ja vie minut kotiin katsomaan Muumilaakson tarinoita. Siellä saan juodakseni lämmintä mustaherukkamehua ja pehmoisen, kodintuoksuisen viltin. Minun on lupa sairastaa, lupa voida pahoin ja lupa itkeä. Onneksi äiti antaa turvan.

1 comment:

Anonymous said...

Älä turhaan murehdi, ei kenenkään tarvitse sairaana mennä töihin :)

Paranemisia!